Infektion på kejsarsnittet..?...


Har haft som en rödbula precis på snittet och under..men tänkte väll för mej själv att det skulle försvinna...men det gjorde det inte blev bara värre...i lördags så hade den blivit både lila och röd...sen kunde man inte stå rakt för då drog det nått enormt i snittet..var tvungen att ta mej en värktablett..på måndagen blev det att jag tog mej i kragen och ringde till VC...fick komma dit och träffa en sköterska...
Innan jag tog mej ner till VC så gick jag och lämnade båda barnen till Anna..hon var ändå hemma med Moa...

Inne  på VC så sa hon att det var en infektion..men att dom var tvugna att ta reda på vad för nån..om den kom in i från eller bara var utan på...
Dom skulle göra en bakterie odling...tänkte att dom tar väll en nål och sticker håll...men icke då...dom tryckte med fingrarna tills det sprack..att man inte höll på att döö...jäcklar vad det gjorde ont...
Ska få svaret på detta nu på torsdag..om det är färdigt...
Bara hoppas att detta kan påverka lite på om man får ersättning på kejsarsnittet/ärret....Hörde att det skulle vara lättare att få ut ersättning på kejsarsnitt om man fått nån infektion eller nått annat galet...Nog om det...

Idag tog vi syskonvagnen och gick ner till hemköp..tänkte att Benjamin skulle få gå själv...han gick själv ända ner till hemköp..sen så körde han runt kundkorgen på golvet och la ner varorna :) sen ville han gärna hjälpa till att lägga upp dom på bandet..haha inte lätt när man är lite för kort ;)
Blev att han åkte i vagnen hem, han var så trött i bena..men skönt att han går så bra själv i gemte vagnen nu..snart dax att sälja syskonvagen och bara ha enkelvagnen till Melwin..och inskaffa en ståbräda om det skulle va så...
Händer annars...ska se vad man ska slänga i hop till middag..kanske lassange :) Måste plocka lite här hemma också..få bort dynor och annat som bara ligger i vägen....

puss puss <3    Snart är julen här i vårt hus *mys* om bara nån vecka får man sätta upp stjärnorna :)


Kommentarer
Postat av: Frida

hoppas såret är bra nu :D.. känner en som vil ha syskonvagn vad ska du ha för den+

2008-11-12 @ 13:21:02
URL: http://vincentsmammaa.blogg.se/
Postat av: Inger

Läskigt där med ärret, hoppas det blir bra! Nova har ju ståbräda och visst funkar det. Men lite längre turer orkar hon varken stå eller gå och då kan det bli jobbigt.

2008-11-12 @ 13:43:04
Postat av: Jenny

Snön är underbar! :D Längesedan jag såg såhär mycket snö faktiskt ;) haha. Hur är det med dig? Vad gör du nu för tiden? Kul att läsa din blogg iaf! :D Kramar

2008-11-12 @ 15:20:35
URL: http://jelli.blogg.se/hemsedal
Postat av: Carro

Oj, läskigt att dom tryckte tills det sprack!?? AAAJJ! Hoppas allt blir bra! :)

Saknar er! Vi kan väl ringas snart?? Måste försöka hitta ett par dagar jag kan komma och hälsa på innan jag längtar ihjäl mig! Puss!!

2008-11-12 @ 15:37:07
URL: http://niiiilorac.blogg.se/
Postat av: Towa

Tack vad fint skrivet av dig, det värmer :)

2008-11-12 @ 17:22:43
URL: http://www.towalindberg.se
Postat av: Jelikan

Jag hade inga problem alls med att få ut pengar för snittet. Hoppas iaf att det inte är något allvarligt med ditt snitt. Kram

2008-11-12 @ 19:19:40
URL: http://jelikans.blogg.se/
Postat av: Jelikan

Jag behövde bara anmäla om mitt snitt så fick jag pengar. Fick via graviditetförsäkringen jag hade hos folksam. Min graviditet försäkring täckte akut kejsarsnitt.

2008-11-13 @ 14:44:36
URL: http://jelikans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har funderat på att kolla upp min vanliga försäkring oxå om jag kan få ut pengar för ärret. Mitt ärr är nämligen skitfult fortfarande.

2008-11-13 @ 20:57:24
Postat av: Towa

Kul att höra :) hoppas du är med i nästa tävling

2008-11-17 @ 19:55:28
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0